Friday, March 18, 2011

BOOKS. ERM..WHAT'S THAT DUDE??

SELAMAT PAGI~~ Menari-nari riang gembira dipagi hari..lalallalaa~~(sambil berpusing-pusing 360 darjah)

Tahukah anda bahawa hari ini merupakan hari buku sedunia?? Sebenarnya I'm not sure the exact date but tadi aku tengok TV (Telebesen) mereka yg kt dlm TV tuh mengucapkan 'Selamat Hari Buku Sedunia'. Weh Erra Fazira pon wish gak wehhhh.. So, aku assume today is the day lah.. Since it is a book world day, aku nak membincangkan pasal buku lah kat sini dimana kita tahu buku semakin dilupakan dalam arus modenisasi dunia kita hari ini.(kesiannn kat buku..Sila lah baca buku utk tidak kesian..hehe)

Jum kita tgk apa Urban dictionary cakap (hehe)..

* Something we stopped caring about after the internet came along* Yes this is kinda true..Oh aku nak tunjuk lagi satu maksud yang memang tak boleh blah punya lah..


* A metaphor used to describe a chick's perfect ass when you are inside of a book store*.What the lah..haha..This is totally out of topic..sengal tol..hahha

Ok yang tu baru dua, banyak lagi maksud yg merapu rapik kat dalam dictionary bandar tuh.

Buku seperti yang semua orang tahu adalah helaian-helaian kertas yang mengandungi perkataan yang sangat best dibaca (positive thinking) dan boleh membuatkan seseorang menjadi pandai dan bijaksana dari segi mental dan kerohanian (erk)..Dan selalunya orang yg suka baca buku nih digelar dengan nama-nama yang sangat bijak di pendengaran kita di mana antaranya adalah bibliophile, bibliophilist, philobiblist dan yang paling best digelar ulat buku(bookworms)..
Selalu orang miang je kita panggil ulat bulu..Tapi Ulat buku lagi high standard la dalam kalangan keluarga ulat-ulat sedunia..Ulat sampah Yucckkkkkssss lagi lah low standard...So para ulat-ulat sekalian nak jadi ulat ape?? hahaha..Ulat buku nih mungkin dalam kalangan ulat beluncas yang akan bertukar menjadi rama-rama bila ilmu penuh di dada..Dan menjadi gemilang terbilang dan...erk apa lagi satu ar?....By the way betol ke ulat beluncas yang jadi rerama ke ulat.....tak pun ulat....ulat ni kot...erm whatever lah.....

Ok lah chow cin cau dulu lah..Nak pergi baca buku ulat apa yang jadi rerama sebenarnya...kekekkekekekekke...

Adiosaaaaaaaa~~

2 comments:

Arisa Mihashi said...

nak jadi kulat!

suka hati said...

ko mmg kuat mengkulatttt!!! kakakkaka